Do kompetencji Kierownika Działu Zarządzania należy w szczególności zastępowanie Dyrektora w czasie jego nieobecności, a także:
całokształt spraw dotyczących gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy,
bieżące administrowanie nieruchomościami,
dbanie o bezpieczeństwo użytkowania oraz właściwą eksploatację mieszkań i budynków,
prowadzenie ewidencji najemców lokali mieszkalnych i użytkowych oraz prowadzenie ewidencji wpłat dokonywanych przez najemców lokali mieszkalnych i użytkowych,
prowadzenie procedur związanych z dochodzeniem roszczeń z tytułu należności wynikających z zawartych umów oraz prowadzenie spraw o eksmisję,
obsługa procedur związanych z przydziałem lokali mieszkalnych osobom oczekującym na mieszkanie,
organizowanie przetargów na wynajem lokali użytkowych.
Do kompetencji Kierownika Działu Technicznego należy w szczególności :
całokształt spraw związanych z nadzorowaniem stanu technicznego budynków administrowanych i zarządzanych przez ZGM,
podejmowanie działań zmierzających do utrzymania budynków administrowanych i zarządzanych przez Zakład w stanie niepogorszonym oraz określanie potrzeb remontowych w tym zakresie,
prowadzenie dokumentacji techniczno- budowlanej zarządzanych obiektów.
Do Kompetencji Kierownika Działu Organizacyjnego należy w szczególności:
obsługa administracyjna Zakładu, w tym prowadzenie Sekretariatu,
przygotowywanie dokumentacji i prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem zamówień publicznych o wartości równej lub przekraczającej kwotę określaną w ustawie Prawo zamówień publicznych,
obsługa kadrowa ZGM oraz prowadzenie zakładowej składnicy akt,
koordynowanie spraw związanych z obroną cywilną,
obsługa ubezpieczeń majątku Zakładu,
koordynowanie spraw związanych z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Do Kompetencji Kierownika Działu Wspólnot Mieszkaniowych należy w szczególności:
realizacja procedur związanych z zarządzaniem Wspólnotami Mieszkaniowymi, współpraca z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych oraz prowadzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem Wspólnotami Mieszkaniowymi,
organizowanie i przeprowadzanie rocznych zebrań Wspólnot Mieszkaniowych,
prowadzenie księgowości Wspólnot mieszkaniowych oraz rozliczanie poszczególnych Wspólnot Mieszkaniowych.
Do kompetencji Kierownika Działu Remontowego należą w szczególności zastępowanie Dyrektora w czasie jego nieobecności w pracy, w przypadku jednoczesnej nieobecności w pracy Kierownika Działu Zarządzania, a także:
wykonywanie robót budowlanych, remontów, napraw i prac konserwacyjnych budynków administrowanych i zarządzanych przez ZGM,
prowadzenie gospodarki magazynowej,
utrzymywanie gotowości technicznej jednostek sprzętowo- transportowych i zawieranie dla nich umów ubezpieczenia.